Методична робота


                  Положення  про школу педагогічної майстерності
І. Загальні положення
1.1.             Школа   педагогічної  майстерності  (далі - Школа) є   однією   з   форм науково-методичної роботи з педагогічними працівниками загальноосвітніх закладів, підвищення   їх кваліфікації та поширення педагогічного досвіду.
1.2.             Школа – це базовий майданчик, діяльність якого передбачає систематизацію та популяризацію передового досвіду вирішення окремої освітньої проблеми та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
1.3.              Школа створюється при  методичному кабінеті на базі індивідуального або колективного досвіду педагогічної діяльності, який є соціально значущим для оновлення регіональної системи освіти та характеризується високою ефективністю й результативністю його запровадження.
1.4.             Школа з  одного  чи кількох  напрямків навчально-виховної роботи проводиться на базі загальноосвітнього навчаль­ного закладу, в якому працюють носії досвіду - окремі педагогічні працівник­и, зокрема, переможці, лауреати та учасники Всеукраїнського та регіональних конкурсів "Учитель року", або весь педагогічний колектив.
           1.5.    У своїй діяльності Школа керується Законами України “Про освіту”, «Про вищу освіту», “Про загальну середню освіту”, “Про професійну технічну освіту”, Положенням про  методичний кабінет, іншими нормативно-правовими актами України в галузі освіти. 
            1.6. Кількість Шкіл у районі (місті) не регламентується і визначається з урахуванням місцевих потреб, умов та можливостей.

ІІ.  Мета та основні завдання діяльності
2.1.  Мета діяльності Школи    популяризація педагогічного досвіду вдосконалення навчально-виховного процесу, транс­формування наукових ідей і теорій, впровадження інноваційних технологій в практику діяльності педагогічних колективів навчально-виховних закладів,
2.2. Основні завдання Школи :
            2.2.1  удосконалення   фахової   компетентності та педагогічної 
   майстерності  педагогів – вчителів ; 
           2.2.2 створення умов для ознайомлення педагогічних працівників ра­-
йону (міста) з педагогічним досвідом реалізації завдань реформування зага­-
льної середньої освіти;
           2.2.3 пропаганда досвіду переможців і лауреатів Всеукраїнського та
регіональних конкурсів "Учитель року";
           2.2.4 трансформація наукових ідей і теорій в практику діяльності загальноосвітніх навчальних закладів;
           2.2.5 Школа працює протягом навчального року з постійним складом слухачів за визначеним  планом;
            2.2.6 Діяльність Школи здійснюється за всіма освітніми напрямами, серед яких найбільш актуальними є:
-  шляхи створення інноваційного освітнього простору;
-  використання телекомунікаційних проектів у навчально-виховному процесі;
-  психолого-педагогічні та методичні аспекти роботи з обдарованими дітьми;
-  формування національної свідомості особистості;
-  роль соціально-психологічної служби в організації навчально-виховного процесу.
                  III. Організація діяльності, учасники Школи
3.1. Школа створюється наказом районного (міського) відділу (управління) освіти при наявності носіїв досвіду успішної реалізації сучасних завдань загальної середньої освіти, трансформування наукових ідей і теорій в навчально-виховний процес.
           3.2. Організаційно-методичними формами діяльності Школи можуть бути:
 -   науково-практичні конференції, семінари-практикуми, тренінги, творчі
      звіти тощо;
-   моделювання навчальних занять, позакласних заходів;
-   обговорення та рецензування педагогічних  проектів;
-   лекції;
-   консультації;
-   самостійна робота слухачів щодо опрацювання відповідної літератури, застосування у навчально-виховному процесі окремих методів, прийомів, засобів, форм роботи, елементів інноваційних технологій тощо;
-   майстер-класи.
Взаємовідвідування занять і відкриті уроки, майстер-класи  проводяться  за згодою та участю педагогічних працівників - носіїв досвіду.
         3.3.  Школа    працює з постійним складом слухачів, як правило, у кількості   5–10 осіб протягом тривалого часу   (від половини до одного року), за   навчальним планом і розкладом занять.
           3.4. Навчальний заклад, 3.2. Загальноосвітній навчальний заклад, що є базовим районного (міського) методичного кабінету (центру),  не змінює підпорядкованість та форм власності.
3.5.   До читання лекцій і проведення інших занять у Школі, крім педагогічних працівників - носів досвіду, можуть залучатися інші досвідчені вчителі, методисти і науково-педагогічні працівники закладів після диплом-
ної педагогічної  освіти. 
3.6. Загальноосвітній навчальний заклад, на базі якого працює Школа, не змінює підпорядкованість та форм власності
3.7. Навчальний план Школи складається у відповідності зі змістом педагогічного досвіду або тематики курсів підви­щення кваліфікації відповідної категорії слухачів курсів підвищення кваліфі­кації закладів післядипломної педагогічної освіти і затверджується район­ним (міським) методичним кабінетом (центром).
3.8. . Слухачами Школи можуть бути:
педагогічні працівники даного району(міста) на добровільних засадах за поданням керівника загальноосвітнього навчального закладу;
слухачі курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної пе­дагогічної освіти за окремою угодою з районним (міським) методичним кабі-нетом (центром)
            3. 9. Керівник Школи:
       -   безпосередньо організовує всю роботу Школи і несе відповідальність за її стан і результати діяльності;
       -   формує план роботи Школи на рік;
       -   підтримує ініціативи, інноваційний пошук педагогічних працівників – слухачів школи;
       -   сприяє розвитку педагогічної творчості серед слухачів;
       -   має право подавати на схвалення навчально-методичної ради  узагальнені матеріали діяльності   своїх слухачів.
           3.10.   Керівник Школи має право на відвідування й аналіз уроків, позакласних занять слухачів з метою оцінки результативності впровадження проблеми та її корекції, ознайомлення з рівнем їх роботи та надання допомоги у застосуванні набутого досвіду.

            IV. Управління і науково-методичне забезпечення

         4.1. Керівником школи призначається педагог, який досяг високих результатів у педагогічній діяльності.
        4.2.Термін функціонування школи може бути від одного до двох років;
        4.3. Річний план роботи включає: графік проведення занять, відкритих уроків та позакласних заходів з певної тематики, творчих звітів педагогів;
       4.4.   Протягом навчального року проводиться не менше 3 заняття Школи передового педагогічного досвіду.

                 

Немає коментарів:

Дописати коментар